Typering: Deze 87 jarige Dame heeft de schoonheid van een jonge vrouw slank stoer en met een goed hart (MAN motor). Binnen zie je die schoonheid ook weer van die jaren ,in de stuurhut maar ook zeker in de salon. DE Waterkampioen van 1975 schreef over dit schip in een artikel: een Stoer jacht
KORTEGESCHIEDENIS VAN HETMOTORJACHT Afmetingen:17 x3,90 x1,80mtr-Waterverplaatsing ca.65ton. Ca.kruiphoogten:8,75mtr;4,90 mtr;3,60 mtr; (3,40 mtr). In 1930inopdrachtvan Mr.Dr.van Stockurn van Akendamvoor f30.000,-onder klasse "BureauVeritas"alszeegaand motorjachtgebouwd.
In 1940 wordtde ''WEERWOLF" door de Duitsers in beslaggenomen. Het standaard buitenkompasophet achterdekwordt verwijderden vervangendoor geschut. De daarvoor noodzakelijkeversterkingenzijnonderdeksnogaanwezig. Hetschip wordt alspatrouille-vaartuigIngezetopIjselmeer enWaddenzee. Aanheteinde vandeoorlogdoordeDuitsersinRotterdamtot zinkengebracht.Reeds een daglaterweerboven watergehaald.
Van1947tot 1963steeds met een drie-koppigebemanning,in dienstvandeNederlandse overheid: Rijkswaterstaat, naam: Visserij-inspectie, Min.vanFinanciën(1960-1963), "IJSSELMEER ". "V.l.1". "REMPLAÇANT'. In 1956 wordt, wegens defect van de oude motor, in opdraçhtvan Rijkswaterstaateen nieuwe motor MAN6cil.,elektrisch startend,80pk,1600rpm,1:2,4Ingebouwd.
In1983weeralsparticulierjacht, onder deoorspronkelijkenaam"WEERWOLF"indevaart. In1976 verkocht. De nieuwe eigenaar laat het woongedeelte (behalvedeachterhut)ingrijpendrestaurerenenmethardhoutintimmeren. Tevens worden radar,autopilot,marifoonencentraleverwarmingaangebracht. Erworden meerderereizenover zeenaarDenemarkenenHelgolandgemaakt. Denaamblijft "WEERWOLF". Onder denaam "KORMORAN"figureerthetschipindeEngelsespeelfilm"HetRaadselvan deWadden". In1985verkocht aanP.E.Scheer.Denaamverandertin"KORMORAAN"(Aalscholver). Dehut inhetachterschipwordt gerestaureerden indezelfdestijlalsderest vanhet schip, methardhoutingetimmerd. 1986:Diversalgemeenentechnischonderhoud. Verouderderadar wordt vervangen.APDeccanavigatorwordt geplaatst.ReisnaarDenemarkenenHelgoland. 1987:Divers algemeen entechnischonderhoud. Reis viaBelgischeenFranse kust naarRamsgateenLonden.Voor zover bakend isdit de eerste relsnaardeandere zijdevandeNoordzee. Wegens vergaandeslijtagevande (2e)motorenzijn hulpwerktuigen,wordt eennieuwe (3°) motorgeplaatst.MAN 6 ci.l, elektrischstartend,170 pk,1500 rpm,1:2. Tevens worden nieuwe tussenasseneneennieuwe schroefasmetbijbehorendelagers gemonteerd. Indedaarop volgendejaren worden diverseverbeteringenzoals eenprofessioneleRobertsen stuurautomaatmethydraulischstuurwerk eneenprofessioneleKabolaverwarmingsketelaangebracht. Hout en stäalworden régeJmatig gekrabd,geschuurd,ontroesten gelakt. Het schip wordt regelmatiggedokt voorinspectieenonderhoudvanhetonderwaterschlp. De achteringangen de ingang naar de salon worden weer inoriginele(houten luik) staat gebracht. Vanjuni1991totmei1992wordt met driepersonenaanboordgewoond. Reizen worden opnieuwgemaaktnaarDenemarkenenHelgoland,voor deNeder1andsekust, overdegrote rivieren,Zeeland,lJsélmeerenWaddenzee. In 2010 ben ik Martin de Kleijn) de trotse eigenaar geworden heb het schip omgedoopt tot Cristina( heette toen Joery) en lig vornaamelijk in Mook en Nijmegen.Ik woon er op wat me uitstekent bevalt.Er word en werd ook zeker op de Nederlandse binnenwaterren gevaren. De Christina isingesçhrevenbijdeStichtingBehoudHistorischeMotorjachten.